Friday, December 26, 2008

Jurnal american 3-2/26/2003

Ieri am primit green cardul, care e de culoare roz (ciudata combinatie pe americanii astia!).Cu toate astea, in privinta angajarii tot nu pot face nimic pana nu am si socialul.Dupa toate probabilitatile, voi sta acasa pana la sfarsitul saptamanii.Poate apare ceva de lucru saptamana viitoare.Mi-am pus si linie telefonica separata, de saptamana viitoare voi avea disponibil si serviciul long distance.Cat mai repede trebuie sa imi iau masina, fara esti un om mort.Asa voi putea invata de unul singur traseele, lucru de altfel dificil, pentru ca nu-ti poti lua ca repere magazine sau statii de benzina, intrucat aici toate sunt la fel.Ca bilant provizoriu, dupa 3 saptamani jumate de cand sunt aici, in cele 10 zile de munca am castigat 850$.Nu-i tocmai rau, daca stau sa ma gandesc ca asta era salariul meu pe 3 luni la Finante.In lume se spune ca in America e recesiune, dar in fiecare zi in ziarul care apare in Atlanta sunt 8-10 pagini de job-uri, scrise cu litere maruntele.
Am vazut, mergand in Alabama, si alta fata a Americii.Statul asta e destul de sarac, intalnesti din loc in loc niste cocoiabe cum in Romania vezi pe la periferia Bucuretiului(aici sunt langa sosea).Locatarii acesto constructii stau la gargara in fata casei aseptand sa treaca ziua. Se multumesc cu ajutorul social primit de la stat, intrucat sunt cetateni.E si asta un mod de viata!Cu toata saracia din Alabama insa, se construieste peste tot intr-un ritm indracit.Te intrebi de unde vor avea clienti toate hotelurile care se construiesc.Ei bine, sa stiti ca au!Distantele intre orase sunt uneori destul de mari, asa ca, din cand in cand mai tragi si la un hotel sa te odihnesti.
Sambata seara am fost in down-town in Atlanta.Zona e plina de hoteluri si cladiri pentru birouri, dar nu pot spune ca e ceva impresionant.Sunt si cluburi de noapte, unde nu n-am intrat, deocamdata nu-mi prisosesc50-100$ in buzunar.Exista in Atlanta "Hard-Rock Cafe"-ai dracu'americani, i-au copiat pe aia din Drumul Taberei!(glumesc, bineinteles ca e invers).Au si americanii "falitii" lor, homeless-ii, intalniti destul de des prin down-town.Ei nu sunt, totusi, asa de agresivi precum aurolacii de la noi.
Se spune ca in America nu se fumeaza, e o minciuna.Se fumeaza in draci, aproape ca in Romania.

No comments: