Friday, December 26, 2008

Jurnal american 4-03/02/2003

Poate ca pana acum am privit lucrurile cu un ochi de carcotas, dar ce sa-i faci, antrenamentul romanesc...
Am slabit 3 kilograme de cand am sosit aici, fara sa tin regim, doar cu cele 10 zile de munca.
Oamenii sunt aici prietenosi, te saluta pe strada.La inceput ma gandeam ca sunt confundat cu vreun VIP , dar mi s-au spulberat repede toate visele.Pur si simplu asa sunt oamenii de pe aici, saluta pe oricine intalnesc.
In supermarket poti intra plin de mizerie cand vii direct de la munca, nu sunt badigarji care sa te trateze cu un sut in cur si cu "sa nu te mai prind pe aici ca-ti rup picioarele".Atata timp cat cat platesti ceea ce cumperi, nu e absolut nici o problema.Benzina costa cam 1,70 galonul(4 litri), am auzit ca in Romania a ajuns 30.000 litrul.Un pui costa 1$(ce sa-i faci, reflexul romanului cu mancarea ma urmareste).
Cu limba am mai avansat la nivel de intelegere.Astia au la orice televizor un sistem de titrare pentru surdo-muti, care te invata cum se scriu cuvitele pe care le pronunta.De vorbit nu prea am vorbit engleza, pana acum m-am invartit doar printre romani.Miercuri am primit deja green card-urile, dar nu avem inca numarul de la social, fara de care nu poti sa te angajezi oficial, nu poti merge la scoala de engleza(e gratuita pentru imigranti) si nu poti aplica pentru obtinerea carnetului auto(am facut rost de lista cu intrebarile pentru sala si mi se par destul de accesibile).
Vremea e schimbatoare, Joi au fost 30 de grade, vineri a plouat si a batut vantul.Acum e innorat, dar sunt vreo 10 grade.Saptamana care vine sper sa-mi iau masina.

No comments: