Friday, December 26, 2008

Jurnal american 6-5/1/2003

In ultimele 2 saptamani am muncit vreo 4 zile, dar e ok, cu ce mai castiga Liana ne descurcam.In timpul asta am facut pe soferul , masina va fi inscrisa abia azi, dupa care Liana va trebui sa invete sa conduca.Orice program am avea aici, nu ne putem descurca cu o masina, deci va trebui sa mai cumparam inca una.Primavara de aici e destul de calduroasa, la 7 dimineata sunt 20 de grade si o umiditate foarte ridicata.Daca stai afara 15 minute, simti cum transpiri tot.Si asta e doar inceputul, vara e de temut.
Saptamana trecuta a fost Pastele.Am cunoscut, printr-un prieten din Romania(Lilian, iti raman indatorat pentru asta!) o familie de romani care s-au mutat de cateva saptamani in Atlanta.El este la post-doctorat, iar sotia lui e farmacista.In noaptea de Inviere am fost impreuna la o biserica ortodoxa, la 20 de kilometri de aici.A fost ceva extraordinar, sa fii printre 3-400 de romani, chiar de Inviere.A doua zi am fost invitati la ei acasa, unde am sarbatorit Pastele ca in Romania, cu miel, oua rosii si gratar.Azi m-am programat la un interviu la o agentie de plasare a fortei de munca, daca imi gasesc ceva, pot spune ca ne-am aranjat.Scoala de engleza incepe in iulie si trebuie sa am un job cu program fix, ca sa ma pot duce si la scoala.
Am vazut ca in Romania s-au dat, prin netarmurita grija a Guvernului Adrian Nastase, o gramada de zile libere.E un paradox(pentru americani, in Romania nimeni nu se mai mira), cand oamenii o duc asa de greu, sa stai o saptamana si sa petreci, ca si cand ai avea ce sarbatori! Aici, majoritatea oamenilor muncii au o saptamana de concediu pe an, plus cate o zi libera de sarbatorile mai importante.
Si ,cum in Romania e si azi sarbatoare, traiasca lupta oamenilor muncii de la orase si sate, intelept condusi de Partidul calauzitor, care e-n tot si-n toate!

No comments: